LindaLjung

Alla inlägg under december 2011

Av Linda Ljung - 12 december 2011 21:26

ååh så skönt.

har nu gjort den sista uppgiften som ska vara inlämnad innan jul. Känns sjukt skönt!! så nu kanske jag kan ta tag i samhälle på lovet om jag orkar! ska prata med niclas på torsdag när vi har han. Undrar hur många ogjorda uppgifter jag har kvar att göra.. aja, nu hoppas jag i alla fall att denna vecka ska gå fort så att jag får lov nån gång :)


Av Linda Ljung - 12 december 2011 18:58

dagarna bara rinner iväg, och snart är det jullov :D

idag så börja vi åtta i skolan, och det gör man egentligen aldrig på en måndag!

höll på att missa bussen i morse också, men jag hade tur att gubben såg mig så att han hann stanna..

aja, har i alla fall julpyntat hela dagen idag, medans alla andra fick stå i köket och göra massa tråkiga grejer :P

och jag å gänget fick även sluta tidigare än alla andra :)

nnu ikväll har jag varit å pantat bunkar och fått ihop pengar till bion på fredag..


nu ska jag spela lite tetris, och kolla på grinchen :)

godnatt <3

Av Linda Ljung - 11 december 2011 14:32

hejhej!


jaa så var denna helg över då..

och detta var min sista helg innan jullovet :)

på fredagen var det ju middag som jag skrev om i mitt förra inlägg.

och igår blev det filmkväll hos linnea. kika på lite smått och gott, men jag måste ju säga att bilfärden hem var ju nästan roligast!! åka bil med fyra killa som sitter å sjunger britney spears kan inte vara annat än kul! haha..

och det värsta var väl att alla kunna låten också xD

idag så har jag hjälpt mamma med tvätten, har tvättat upp allt som låg i tvättkorgen. blev tre maskiner..

leif håller på att instalera in en ny köksfläkt, och mamma städar i köket.

jaa men nu resten av dagen vet jag inte rikigt vad jag ska hitta på?? men måste kolla på julkalendern också. Ligger efter med tre avsnitt nu :P


pappa ringe också nyss och berätta om att han hade ramlat ner från stegen i fredags.. Men han sa att det hade gått bra och att fallet bara hade varit 1,5 - 2 meter.. men där ljög han allt. för han hade varit högst upp på stegen när han ramla, och den är minst 3 - 4 meter hög!! han hade i alla fall bara slagit benet och gjort illa tummen lite.. men hade inte järnspättet som stog där nere tagit emot stegen så hade han brytit benet sa han..

så papap fick en liten utskällning av mig! han kan ju inte hålla på att klättra å så när ingen annan är hemma. För det hade ju kunna gått riktigt illa det där!


jaa och kan ju passa på att gratta farfar som fyller år idag, Grattis! :)


ha e bra dag nu! <3

Av Linda Ljung - 9 december 2011 21:52

hejhej!


änrligen fredag!! fast jaa kanske dumt å säga nu när den snart är över..

men jaa det är ju helg nu i alla fall :D

dagen har bara sprungit iväg idag känns det som!

börja dagen med idrott, rundpingis, skit kul var det.. fast jag och hanna sög ^^

sen hade vi samhälle och svenska.. fick en ig varning i samhälle.

så måste väl ta tag i det till veckan!

efter skolan snabba jag mig hem och fixa maten.

Det var nämligen min tur ikväll :)

så igår gjorde jag desserten som bestog av hasselnöt och choklad kaka med vit choklasmousse på!

åå idag fick jag snabba mig att göra egen pasta, det tar ju sin tid att göra.

men varmrätten var pasta med älggryta, som blev skit gott! och det tror jag mina gäster tyckte också..

till förrätt blev det laxröra i tunnbröd som också var ganska så gott!

är nöjd med min insatts faktis! :)

nu ska jag gå ner och kika på vem som åktr ut från idol, och sen blir det nog sängen för mig..

är dock sjukt sugen på att dra ut på fest, men får nog hålla mig denna helg!


<33

Av Linda Ljung - 7 december 2011 19:22

hej!


fan nu börjar vi närma oss jul på riktigt!!

på söndag är det tredje advent ju.

och jag har bara tre julklappar kvar att köpa.

funderar starkt på att beställa dem!

då kan jag hämta ut dom när jag har fått mitt bankkort.

och jag behöver inte stressa med att hitta dom dagarna före jul.

för nästa vecka har jag nog inte så mycket tid till att fixa julklappar.

vi har nämligen julbord i skolan tisdag och onsdag, å då är man ju i skolan från morgon till kväll. kan tänka mig att man är rätt så slut då! och då är väl då allt folk kommer på att dom måste köpa julklappar i sista stund, å då är det ju sjukt mycket folk på stan..


denna dag har bestått  av matlagning i skolan.. är inte så kul som det var förr.

så onsdagar är inte så jätte kula. men dom funkar ju!

ikväll har jag inte gjort så mycket.. funderar på om jag ska göra religionen så jag blir färdig med den! har ju som sagt ganska mycket som ska vara inlämnat nästa vecka.. så nu är deet väl bara att köra på fram till lovet :)


jaa i morgon blir det tandläkarn också :/

jul

Av Linda Ljung - 6 december 2011 20:17

halihallå..


då var äntligen tisdan över säger jag!! tisdagar är ingen bra dag! fast trodde dock att denna dag skulle bli lite bättre än dom andra tisdagarna, och jaa det blev den ju ett tag i alla fall. Fick veta lite saker, å blev genast på dåligt humör då.. menmen, så kan det vara ibland.

ikväll har jag varit duktig och beställt hem lite julklappar. så tror jag har tre kvar att köpa till, och jag vet ju vad jag ska köpa så det går nog fort bara jag har fått mitt nya bankkort!


i morgon är det köket som gäller i skolan, vi har jultema! så hoppas på lite mer julkännslor då :)

men har jag fått ganska så många sånna idag när vi har gått runt på skolan och sjungit massa jullåtar.



Av Linda Ljung - 4 december 2011 22:04

hejhej!

nu är jag i ljusdal. eller jaa det har jag varit ett tag nu. åkte hemifrån vid halv ett. Och då åkte vi hem till andreas syster anna och lyssna lite på kyäni.. och efter det åkte vi hem till sandra och andreas och käka pizza, och fika lite. sen åkte mamma, leif och mormor hem. åå jag stanna här eftersom jag ska till gävle i morgon och då följer sandra och charlie med :)

såå nu sitter vi och kikar på the polar express, en riktigt mysig julfilm! fast sandra sover som hon alltid gör när hon kollar på film. efter filmen ska jag också sova så jag orkar upp i morgon.. vi ska ju åka med tåget som går vid sju, ska nämligen vara på sjukhuset för att dra ut tanden vid tio.

aja, ska kolla på filmen nu!

godnatt <33

 

Av Linda Ljung - 4 december 2011 11:59

hejhej!


jaa nu har helgen passerat då..

i fredags var vi hemma hos hanna och käka halv åtta hos mig middag. vi fick till förrätt en räkbakelse, till varmrätt var det kärlknöl, hasselbakspotatis och sherry sås och till dessért fick vi sufflé.. Allt var verkligen super gott!

efter middagen kom alla killar och kolla på film med oss. En riktigt trevlig kväll :)

igår så hade jag och mamma bakdag.. vi bakade lussebullar som blev sjukt goda! å så gjorde vi småkakor och knäck.

alla blev super gott!!

Och idag så ska vi hem till syster i ljusdal och hälsa på. Sen stannar jag där, för på måndag ska jag till tandläkarn i gävle, så då följer syrran med.. kanske hinner köpa lite julklappar också!!

Har bara köpt till tre än så länge, och nu är jag typ pank så jag fattar inte riktigt hur jag ska få ihop det??

aja, det löser nog sig :)


<33


Presentation


Tjena!
Linda heter jag. I min lilla blogg kan ni läsa om mitt liv och alla äventyr jag hittar på. Mitt nästa är att flytta till Norge över sommaren!
Ni får även läsa lite om hur det går för mig med träning och så!

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards