LindaLjung

Alla inlägg under mars 2013

Av Linda Ljung - 18 mars 2013 18:25

hej!


alltså en sak jag inte fattar är människor som hela tiden ska klanka ner på andra, typ som "gud vilka fula skor hon har", "vilka fula kläder", "men hur ser hon ut i håret då" osv osv.. möter människor varje dag som håller på så där.. jag fattar inte riktigt vad man får ut av det? man mår ju knappast bättre själv om man håller på så. Och personerna som dom pratar om mår nog knappast bra av att höra sånt. visst dom kanske inte hör, men blickarna kan säga ganska mycket kan jag säga! Kan det vara nån grej att dom är så osäkra själva så att dom måste klanka ner på andra? jag vet då inte i alla fall.. Varför inte låta alla ha sin stil, sitt sett att vara och så!

blir lite less på människor som hela tiden ska se fel i andra personer.. Fixa dina egna fel innan du ger dig på andras tycker jag! Och visst ingen människa är perfekt, det ska man alltid komma ihåg!! Alla har sina fel, men varför klaga när alla har något eller några "fel"


det var allt för mig! puss och hej! <3

Av Linda Ljung - 17 mars 2013 20:59

Hej!


Har haft en ganska lugn helg.

på fredagen sjuktsa jag mamma som var och drack vin hos berit.

passa på att åka och fira morbror tommy som hade kalas medans mamma var hos berit.

fick massa gott fika och det är ju alltid kul att träffa kusinerna och prata gamla minnen.

igår var jag mest trött hela dagen, så sov ganska länge.

på kvällen var pappa och jag ut och käka och så blev det en sväng hem till farmor och farfar. kvällen avlutades med film och godis.

och idag har jag varit sjukt seg, fattar inte riktigt varför.. har sovit i nån timme nu på kvällen och ska väl snart gå och lägga mig igen, om jag nu kan sova då.

aa men så har min helg sett ut, inte en av dom roligaste kanske. men den har varit skön i alla fall!


Godnatt <3

Av Linda Ljung - 14 mars 2013 22:25

tjena


Nu närmar det sig helg!! :D

idag har jag varit på miroi, och det är väl som vanligt.. Och sen nu ikväll har jag jobbat.

så idag har jag haft en hel dag kan man säga! men det gick bra att jobba i alla fall, dock så blev det så att alla skulle ha mat samtidigt, och det brukar ju bli lite stress då, men det är man ju van!

fick entrecote till middag också, och det satt ju inte helt fel kan jag säga! :D Har även fått i mig en julmust idag med, cheferna var så snälla att dom sparde all julmust som blev över till mig! haha.

men nu är jag hemma och ska kika på en film innan jag ska lägga mig. i morgon blir det mer jobb! sen får vi se vad det händer för spännande i helgen :)


<3

Av Linda Ljung - 13 mars 2013 18:46

Av Linda Ljung - 13 mars 2013 18:40

hej!


nu har jag preics tränat lite.. gick väl bra, men har lite svårt vad jag ska göra med pilatesbollen.. måste kolla upp lite övningar om hur jag ska göra och så. kanske går att kolla på youtube?

annars så har dagen varit ganska lugn, busat lite med charlie och william.

nu ska jag väl käka lite middag och sen fixa med lite papper, blir nog ett varmt och skönt bad också :D


<3

Av Linda Ljung - 12 mars 2013 14:59

sitter i soffan och känner mig helt slut i hela kroppen..

det är meningen att jag ska träna snart, men fråga är om jag finner ork till att göra det!

men jag brukar alltid tänka att det är för mig själv jag tränar, ingen annan, så det slutar alltid med att jag tränar även fast jag egentligen bara vill ligga i soffan och vila.. aja, får väl se hur det blir!

har sagt att jag minst ska träna 4 gånger i veckan, och det har jag hållt i nu i någon vecka, så det är ju bra!


idag har jag varit på miroi, trött och slut efter det antar jag.. blir ju fan mer slut i kroppen av att sitta där hela dagarna än att springa runt och jobba hela dagarna, knepigt det där! hehe. i rasten sprang jag runt och fixa några saker som behövdes fixas, och på lunchen träffa jag frida och tog en lunch på roys, trevligt!


<3

Av Linda Ljung - 12 mars 2013 14:37

idag fick jag frågan om vad jag vill göra och jobba med..

hur svarar man på det när man inte alls vet vad man vill göra och jobba med.

det lät som om att det är super viktigt att veta det!

men jag är 20år, jag har gått i skolan i ganska många år av mitt liv.

har lixom inte hunnit testat så många olika yrken och så än.

är det verkligen jätte viktigt att veta vad man vill göra och jobba med?

kommer inte det med tiden? Man måste väl testa sig fram för att hitta sitt drömjobb och så.

visst så är det säkert jätte många som vet vad dom vill jobba med, och har allt planerat för att komma dit.

men alla är inte lika, och jag har ingen aning om vad jag vill jobba med. Och det är inte så att jag tänker kasta mig in i en utbildning som jag inte är riktigt säker på. jag vill ha lite tid att fundera ut vad det är jag vill göra, jobba något år kanske och sen utbilda mig!

men det jag vill nu är att jobba, tjäna lite pengar och utveckla mig själv så får jag se vart jag hamnar sen!


<3

JOBB · LINDA
Av Linda Ljung - 11 mars 2013 16:52

hej igen!


sitter nu och är lite frustrerad på mig själv.

för ca ett år sen så ringde det en telefonförsäljare och sa att jag skulle få en gratis eltandborste och att jag till och med kunna få två. men grejen var den att man varannan månad skulle få tandborsthuvuden till eltandborsten. dum som jag var så tacka jag ja till det. och när jag fick hem tandborstarna så sa jag upp premunationerna direkt, eller det trodde jag i alla fall.. förra veckan så fick jag hem en betalningspåminnelse om att jag inte hade betalat in för ett paket med tandborstar. fatta inte mycket om det eftersom att jag hade inte fått några mer. så ringde upp och fråga vad det var för nått jag inte hade betalat, och dom sa att dom hade skickat ut det men att dom hade fått tillbaka dom. men jag skulle strunt i påminelsen och vänta på dom tandborstarna. (har bytt adress så det var därför dom inte kommit till mig). Men det är i sånna här tillfällen som man blir så arg på sig själv att man tacka ja, det är ju inte så att jag använder tandborsten, den bara står och samlar damm. och jag har massa tandborshuvuden som bara ligger i en låda och tar plats. Men nu ska allt vara klart, för jag fråga när jag ringde dit om jag inte hade sagt upp mig, men det hade jag tydligen inte gjort, så gjorde det över telefon! bara hoppas på att man inte får hem några mer tandborstar!

är nog en av de dummaste affärer jag gjort!

Presentation


Tjena!
Linda heter jag. I min lilla blogg kan ni läsa om mitt liv och alla äventyr jag hittar på. Mitt nästa är att flytta till Norge över sommaren!
Ni får även läsa lite om hur det går för mig med träning och så!

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards