LindaLjung

Alla inlägg under december 2012

Av Linda Ljung - 21 december 2012 00:10

hejhej


nu är min lediga dag över.

har spenderat den hemma hos pappa och bakat lite.

blev lussebullar, knäck och saffransbiscottis.

så nu finns det lite julgott att käka hemma hos pappis.

jaa sen har jag också träffat syster som kommit hem <3

och det vart även en sväng hem till farmor och farfar.

en ganska bra dag med andra ord!


i morgon är det jobb som gäller igen.

börjar vid fyra så har hela dagen på mig att hitta på nått annat före.

så jag och mamma ska ner på stan och köpa julklappar och sen handla lite mat.


men nu ska jag ta och kika på julkalendern innan jag ska sova.

nattinatti <3

Av Linda Ljung - 20 december 2012 00:23

hejhej


så har halva denna vecka gått då.

jag har jobbat i två dagar nu, och i morgon är jag ledig.

känns ganska skönt faktis!

idag börja jag vid fyra, så pappa och jag hann åka iväg före och handla massa jul mat och så. sen köpte vi mat på thaikiosken vid coop. och fyfan vaa mycket mat man fick. jag käka en tredjedel av min mat sen var jag proppmätt, haha. ja och sen har jag jobbat då. allt har gått bra å så.

Emelie har kommit hem från gotland också, så i morgon ska jag åka hem till pappa och träffa henne lite! blir kul, har inte träffat min kära syster på ett halv år nu. mysigt att ha henne hemma nu över jul!


godnatt <3

Av Linda Ljung - 17 december 2012 18:28

hejhej


idag har jag varit ledig.. känns skit skönt!

men i morgon så jobbar jag ingen. men bara två dagar och sen är jag ledig på torsdag. och så jobbar jag helg och sista dagen gör jag på julafton.. denna månad har bara sprungit iväg.

jaa idag så har jag varit på stan med jenny och mathilda. fixa julklapparna, så nu är jag klar med det, skönt!

nu ikväll tänker jag bara slappa i soffan, orkar inte göra nått annat.

men nu dör min data.


<3

Av Linda Ljung - 13 december 2012 14:07

hejhej!


nu är det torsdag.. fan va veckorna bara rinner iväg. och nu när man jobbar så går dom ännu fortare.. helt sjukt!

igår vart det jobb på min lediga dag också. skulle igentiligen bara komma in i någon timme och baka lite julgodis och koka knäck. men blev där hela dagen, haha! när jag skulle få åka hem vid sex så var min bil inparkerad, så blev kvar tills allt var klart. inte riktigt planerat, men det funka ju!! skönt med lite mer pengar också!

idag börjar jag jobba vid fyra och blir kvar tills allt blir klart. och sen i morgon och på lördag jobbar jag långpass, ska nog funka det med! och på söndag blir det väl en normal arbetsdag.. och till veckan är jag ledig i några dagar, så kanske hinner fixa med julklappar och så då.. vi får se :)

annars så trivs jag jätte bra på jobbet. jätte bra personal och så. lär mig nått nytt hela tiden, så det är jätte roligt! kan inte säga att jag ser fram emot att sluta jobba.. menmen, förhoppningsvis dyker det upp något annat! eller så sticker jag till norge och jobbar lite. det löser nog sig!


men ha en bra dag nu! <3

JOBB · LINDA
Av Linda Ljung - 10 december 2012 22:45

tjena!


nu är mina lediga dagar över.. eller jaa jag kommer ju vara ledig på onsdag med, men jag jobbar ju i morgon.

idag har jag tagit det ganska lugnt.. Blev lite träning och en sväng till mormor.

fick massa stickadetröjor som var super mysiga! dom kommer jag nog använda ganska mycket nu i vinter när det är kallt. sen fika vi och så. Ikväll har jag och mamma klätt julgranen. lite tidigt kanske, men vi har inte så mycket annat pynt, så den höjde verkligen julkänslan! nu är det riktigt mysigt här hemma, ska bara fixa lite inne på mitt rum sen är vi redo att fira jul! haha.

Sen någon ledig dag måste jag åka hem till pappa och julpynta där med! fast man vet ju aldrig med han om han har gjort det redan eller inte. men det blir nog jag som får göra det iår!


 men godnatt på er <3


Av Linda Ljung - 9 december 2012 17:19

hejhej


andra advent!

idag har det inte hänt mycket för mig.. bara tagit den lugnt och så. prata nån timme med syster i telefon å så.

mamma kom hem också, så det blev en sväng till dollar för att köpa lite advents mys. glögg, pepparkakor och julmust. så det ska jag mysa med ikväll framför tven!


igår gick det super bra att jobba.. börjar komma in mig riktigt bra nu! så det är skönt. Men nu är jag ledig tills på tisdag, och då köra jag på ett långpass..

sluta väl runt halv elva - elva igår. åkte då hem och kika lite på tv. vid tolv kände jag mig lite hungrig så laga middag då. spagetti och köttfärssås. Sen kom jenny och frida över på en kaffe också. Blev lite prat och så, trevligt!

somna väl vid tre eller nått. Har så svårt att somna efter jag har jobbar. man är ju så uppspelt efter som man springer runt om en galning när man jobbar, haha..


just nu ligger jag i sängen och vilar lite.. ska snart krypa ner i ett bad och värma upp mig lite. Känner mig frysen.'

<3

JOBB · LINDA
Av Linda Ljung - 8 december 2012 15:57

hejhej


nu är det lördag.. men det känns inte riktigt som det!

jag har jobbat i två dagar nu, och idag blir det den tredje sen är jag ledig i två dagar tror jag.

jag har under dom här dagarna lyckas köra fast igen också. men som tur var så var det på jobbet denna gång så fick hjälp med att skotta loss bilen.. hatar vintern när man håller på att köra fast och massa sånt skit, haha.

sen har jag ju jobbat två långpass 11-12 timmar. så mina fötter är inte så jäkla pigg just nu.. har blåsor på tårna och så.. men jävlar va skönt det är att få jobba lite igen! och ganska skönt att det inte blir ett långpass idag.

annars idag har jag tränat, kände att det var dags att göra det nu! hade planer på att vila hela dagen men dom sprack direkt när jag kom på att jag skulle träna.. för när jag väl ha tänkt tanken på att jag ska göra det så kan jag inte släppa den och så måste jag träna. ganska bra, eller hur?? ;)

och sen har jag tagit ett bad för att mjuka upp fötterna och så.. nu håller jag på att kika på en julfilm (ensam hemma), men orkar inte kolla klart på den. så det får bli när jag kommer hem inatt! 


nu under en vecka så har jag lyckas köra fast två gånger och batteriet i bilen tog slut en gång.. man blir ju ganska less på bilen när den håller på så! men det är ju ändå skönt att ha en bil. hade inte varit så jäkla kul om jag varit tvugen att ta bussen eller gå till jobbet..


men nu ska jag göra mig i ordning innan jag måste åka!

ha en bra kväll alla! <3

Presentation


Tjena!
Linda heter jag. I min lilla blogg kan ni läsa om mitt liv och alla äventyr jag hittar på. Mitt nästa är att flytta till Norge över sommaren!
Ni får även läsa lite om hur det går för mig med träning och så!

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards